Комунальне некомерційне підприємство
«Центр первинної медико-санітарної допомоги №3»
Святошинського району м. Києва
Міністерство охорони
здоров'я України
 

В Україні стартує Національний тиждень безбар’єрності

Дата: 19.05.2025 17:20
Кількість переглядів: 33

Фото без опису

З 19 по 25 травня вперше в Україні Міністерством культури і стратегічних комунікацій спільно з Мінрозвитком і Радниценю уповноважєною Президента України з питань безбар’єрності на виконання заходу 14 завдання 23 плану заходів на 2025-2026 роки з реалізації Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року проходить Національний тиждень безбар’єрності — ініціатива, яка об’єднує зусилля держави, громадських організацій та всіх небайдужих задля створення інклюзивного простору. Наразі медичні заклади стають не лише місцем лікування, а й простором для підтримки ідей рівності, поваги та доступності для всіх пацієнтів — незалежно від їхніх фізичних, когнітивних чи соціальних особливостей.

Навіщо це потрібно та яка мета тижня?

  • Щоб підвищити рівень обізнаності та донести широкому загалу, що безбар’єрність — це коли люди можуть, рухатися вільно, навчатися, працювати, подорожувати незважаючи на інвалідність, вік, стать, та інші характерні риси. Це про зручність і повагу до потреб кожного та кожної людини.

- Сформувати позитивне ставлення та викликати емоційне розуміння. Показати безбар’єрність як нову українську цінність - сучасну, потрібну, людяну і досяжну.

- Підкреслити роль кожного та дати чітке розуміння, що створення безбар’єрного середовища — це не лише завдання влади, а спільна справа бізнесу, громади, кожного з нас.

- Мотивувати до дії та закликати до ініціатив.

Існують такі напрямки безбар’єрності:

1. Фізична безбар’єрність

Безбар’єрність — це коли ти можеш вийти з дому й не боятись першого бордюру. Коли міський простір — не виклик, а запрошення.

Безбар’єрність — це коли ти можеш рухатись, не думаючи, що саме зупинить тебе на наступному кроці. Твоє місто має бути для тебе — не лише на словах.

2. Інформаційна безбар’єрність

Безбар’єрність — це коли ти можеш зрозуміти написане з першого разу. Бо доступна мова — це прояв поваги, а не спрощення.

Безбар’єрність — це коли ти можеш не витрачати сили на розшифрування — бо інформація має бути зрозумілою одразу.

3. Суспільно-громадянська безбар’єрність

Безбар’єрність — це коли ти можеш бути частиною суспільства, не підлаштовуючи себе під його уявлення про “норму”. Бо сильна громада — це різна громада.

Безбар’єрність — це коли ти можеш брати участь у суспільному житті на рівних. Коли твої думки важливі незалежно від того, чи ти говориш уголос, жестами чи через екран.

4. Освітня безбар’єрність

Безбар’єрність — це коли можеш навчатися в будь-якому віці. Коли школа, університет, онлайн-курс — відкриті для всіх, хто хоче знати більше.

Безбар’єрність — це коли ти можеш вчитися незалежно від віку, стану здоров’я чи формату навчання. Знання мають бути відкритими для всіх.

5. Цифрова безбар’єрність

Безбар’єрність — це коли ти можеш бути онлайн на рівних умовах. А не залишатися осторонь через незручний чи непродуманий інтерфейс.

Безбар’єрність — це коли ти можеш бути частиною цифрового світу — не залежно від віку, досвіду чи стану здоров’я.

6. Економічна безбар’єрність

Безбар’єрність — це коли можеш працювати, коли хочеш. І коли тебе оцінюють за справу, а не за вік, стать чи стан здоров’я.

Безбар’єрність — це коли ти можеш працювати, бо маєш захист, знання  та бажання, а не “відповідний профіль”. А роботодавець дивиться на твій фах і  твій досвід, а не лише стать та вік.

    У медичних закладах щодня стикаються з потребами людей, які відчувають бар’єри:
- Пацієнтів з інвалідністю;
- Людей похилого віку;
- Осіб із тимчасовими порушеннями опорно-рухового апарату;
- Пацієнтів з порушенням слуху чи зору;
- Вагітних жінок або батьків із малюками на візках;
- ВПО та ветеранів війни, які потребують чутливого підходу.

Медичні заклади також рухаються до змін і Національний тиждень безбар’єрності — це не тільки про комфортні умови. Це про повагу до гідності кожного пацієнта, незалежно від того, чи може він самостійно піднятися сходами, чи потребує допомоги в заповненні документів.

Кожен медичний працівник — це посол людяності. І ми віримо, що наше бажання чути й розуміти пацієнта — це перший крок до справді якісної медицини.

Разом ми будуємо простір, де здоров’я — доступне для кожного, а лікарня — це місце турботи, а не бар’єрів.


« повернутися

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень